چگونه فایل ورد را غیر قابل ویرایش کنیم

روشهای زیادی برای اعمال محدودیت در اسناد وجود دارد و می توانید از موارد مناسب برای وضعیت خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر نمی خواهید کسی قالب بندی سند را تغییر دهد ، می توانید محدودیت های قالب بندی را فعال کنید.

word

Word را محدود کنید

می توانید ویرایش را برای اسناد موجود و همچنین اسناد جدید خود در Word محدود کنید. تا زمانی که بتوانید یک سند را با برنامه باز کنید ، می توانید محدودیت هایی را برای آن اعمال کنید.

بر روی سند خود دو بار کلیک کنید و در برنامه Word باز خواهد شد.
برای یافتن گزینه محدودیت هایی که به دنبال آن هستید ، روی برگه ای که می گوید Review در بالا کلیک کنید.
در صفحه زیر ، بر روی Protect کلیک کرده و گزینه Restrict Editing را انتخاب کنید تا به گزینه محدودیت ها دسترسی پیدا کنید.

Restrict Editing

صفحه جدیدی را مشاهده می کنید که در سمت راست صفحه نمایش شما ظاهر شده است. این امکان را به شما می دهد تا انواع مختلفی از محدودیت ها را برای سند خود اعمال کنید. با فعال کردن قالب بندی Limit به گزینه ای از گزینه های سبک و کلیک بر روی تنظیمات شروع کنید

Limit formatting to a selection of styles

یک جعبه روی صفحه نمایش شما باز خواهد شد. در اینجا می توانید مشخص کنید که چه سبکهای قالب بندی باید در ضمن محدود کردن دیگران برای سند شما مجاز باشد. آنهایی را که می خواهید نگه دارید علامت بزنید.

برای انتخاب همه گزینه های قالب بندی یا None می توانید بر روی همه کلیک کنید تا هیچکدام از آنها را انتخاب نکنید. در آخر ، برای ذخیره تغییرات بر روی OK کلیک کنید.

دومین نوع محدودیت که می توانید اعمال کنید ، ویرایش محدودیت ها است. جعبه ای را که می گوید فقط این نوع ویرایش را در سند فعال کنید و سپس یکی از چهار گزینه ارائه شده در فهرست کشویی را انتخاب کنید.

اگر می خواهید همه تغییرات را محدود کنید ، از منو گزینه No change (فقط بخوانید) را انتخاب کنید.

ورد

Word گزینه ای را در اختیارتان قرار می دهد که می توانید به افراد خاصی اجازه دهید سند شما را ویرایش کنند حتی اگر محدود باشد. برای استفاده از آن ، بخشی از سندی را که می خواهید برای کاربران انتخاب شده خود قابل ویرایش داشته باشد ، انتخاب کنید.

برای انتخاب کاربرانی که مجاز به ویرایش در سند هستند ، روی سایر کاربران تحت استثناء (اختیاری) در صفحه سمت راست کلیک کنید

امنیت word

نامهای کاربری مورد نظر خود را وارد کنید تا بتوانید سند خود را ویرایش کنید و روی OK کلیک کنید

 

 


چگونه فایل ورد را غیر قابل ویرایش کنیم