چجوری اعتماد به نفس بالایی داشته باشیم؟

اعتماد به نفس بالا یکی از توانایی هایی است که به جذابیت هر فردی کمک میکند.

اعتماد به نفس یک تفکر مثبت درباره خودمان است که به ما کمک میکند در شرایط سخت و تنهایی به کمک ما بیاید و از مشکلات و یا شرایط های سخت به راحتی عبور کنیم.

حتی انسان های خیلی موفق هم گاهی دچار کمبود اعتماد به نفس میشوند اما وجود تمرین هایی امکان داشتن و برگرداندن اعتماد به نفس وجود خواهد داشت.

1-زبان بدن هرکس نشان میدهد که او چقدر به خودش اطمینان دارد یا خیر. بعضی ها در شرایط های خاص و یا جدید کاملا از ظاهر خود و رفتار نشان میدهند که حتی خودشان هم خودشان را قبول ندارند. چگونکی ایستادن و یا نشستن استفاده از دست ها و یا حالت نگاه کردن تمامی به نشان دادن شخصیت ما کمک میکند. برای داشتن اعتماد به نفس بالا ، سرتان را بالا بگیرید شانه هایتان را کمی عقب قرار دهید و سینه هارا جلو . همچنین نگاه ه به چشم مخاطبتان این پیام را به او ارسال میکند که من خیلی با اعتماد هستم .

2- لباس پوشیدن صحیح از ویژگی های جذابیت هر شخصی خواهد بود. وقتی ظاهر خوب و آراسته ای داشته باشید خودتان هم نسبت به شخصیت خود ارزش و اهمیت قائل مییشود که روی مخاطب تاثیر زیادی خواهد داشت.پس برای شرایط خاص لباس های آراسته و لوازم شیکی که خودتان هم نسبت به آنها حس خوبی دارید استفاده کنید.

3- سخنرانان خوب و با اعتماد به نفس با یک ثبات و ریتم خاص صحبت میکنند و به جای طپق زدن بین صحبت هایشان مکث میکنند و صدایی نه خیلی آرام و نه خیلی بلند دارند بلکه صدایی رسا دارند و در قسمت های مختلف بحثشان از تن صدایی بالا یا پایین استفاده میکنند.

یک لحن خوب و جسورانه در عین حال جذاب و مودبانه برای صحبت کردن انتخاب کنید اینگونه عزت نفس تان بالا تر خواهد رفت.

4- مثبت فکر کنید و مثبت هم عمل کنید . با تفکر مثبت و مثبت اندیشی قطعا نتیجه ای عالی خواهید داشت و تاثیر آن را در زندگی خود خواهید دید . تفکرات خوب به شما حس خوبی القا میکند باعث افزایش اعتماد به نفستان میشود و باعث جذب مخاطب به سمت خودتان خواهد شد.

5- خوب عمل کنید . داشتن اعتماد به نفس فقط مخصوص ظاهر نیست بلکه باید در عمل هم خوب باشید . در شرایطی که شاید برای دیگران سخت یا ترسناک باشد خودتان را جلو بیاندازید و جسورانه عمل کنید . با ترس های خود روبه رو شوید . موقعیت های جدید و خاص را تجربه کنید تا در هر شرایط غیر قابل پیش بینی ای گذشته ای خوب داشته باشید و بتوانید بهترین عمل را انجام دهید.

6- برنامه ریزی داشته باشد. هر فرد موفقی برنامه زندگی اش را برای سال های آینده ی زندگی خود در دفترچه ای مینویسد و آن ها را مرحله بندی کرده و به آن ها میرسد. داشتن هدف در زندگی و مشخص کردن مسیر زندگی در تحصیل کار زندگی شخصی و زناشویی ارتباطات با خانواده تمامی اینها قابل برنامه ریزی هستند که مسیر شما را مشخص میکنند . گذراندن هر مرحله و رسیدن به هدف تعییت شده به شما حس فوق العاده و اعتماد به نفس بالایی خواهد داد.


چجوری اعتماد به نفس بالایی داشته باشیم؟