موخوره چیست؟ و چجوری درمانش کنیم؟

مو خوره یا دوشاخه شدن مو ها بر اثر آسیب فیزیکی حرارت زیاد و یا آسیب شیمیایی و استفاده کردن از شوینده های قوی به وجود می آید. لایه ی محافظ در انتهای ساقه مو از بین می رود و مو ضعیف شکننده و دو شاخه میشود که بیشتر در خانم ها به علت موهای بلند دیده میشود.

عوامل اصلی بروز موخوره
-آلودگی هوا
- شستن موها با آب داغ
- استفاده زیاد از سشوار با حرارت بالا و به صورت مکرر
- استفاده از شامپو و شوینده های قوی
- استفاده از ماسک موهای متعدد
- رنگ کردن مکرر موها
- رسیدگی نکردن به موهای بلند
- استفاده مداروم از کش مو
- در سرداشتن طولانی شال و روسری و مقنعه

 

و عواملی بسیار دیگری وجود دارد که باعث میشود موها را ضعیف و شکننده کند در این جا به شما روشی ساده را به شما خواهیم گفت برای پیشگیری از موخوره درمان آن و همچنین براق شدن مو ها را در پیش دارد.

استفاده از ماسک خانگی مو ترکیب آلوورا و روغن زیتون :

ژل آلوورا را از قسمت برگ آن با چاقو جدا کنید ریز ریز کنید و یا در مخلوط کن بریزید تا به قطعات کوچکتر در بیاید بعد مقداری به آن روغن زیتون اضافه کنید و هم بزنید این ماسک را روی موهای خود قرار دهید و پس از 1 ساعت بشویید . استفاده هفته ای یک الی دوبار از این ماسک مو به شما نتیجه ای باورنکردنی برای رفع موخوره و قوی کرن ساقه مو و همچنین براق تر کرن موها دارد. آلوورا برای پوست دستگاه گوارش مو فواید زیادی دارد و همچنین روغن زیتون برای پوست مو درمان های خوراکی دلرد سردرد و دردهای موضعی کمر و پا درمانگر است اما ترکیب این دو ماده فوق العاده به برای شما معجزه گر خواهد بود و داشتن موهایی صاف براق و با ساقه های قوی دیگر آرزو نخواهد بود.


موخوره چیست؟ و چجوری درمانش کنیم؟