معرق کاری چیست ؟

معرق کاری فرایندی است برای ایجاد الگوها و طرح ها روی اشیاء مانند مبلمان با استفاده از روکش های نازک یا لایه هایی از مواد مانند چوب سخت ، پوسته یا عاج. تکه های بریده شده و در کنار هم قرار می گیرند تا یک تصویر سطح تخت بسیار تزئینی ایجاد شود.

معرق یک روند قدیمی است

مصریان باستان روشی مشابه را انجام می دادند که در آن سطوح لایه ای ایجاد می کردند ، این یعنی پر کردن نواحی شکسته شده با قطعات کوچک مواد. اما واقعاً در اواسط ده 1500 1500 با موفقیت در قالب یک هنر پیچیده در اروپا شکل گرفت. 

سرانجام مدارس در جاهایی مانند فرانسه و آلمان برای آموزش مركز گشایش یافت و به روشی محبوب برای تزئین مبلمان تبدیل شد.

چگونه انجام می شود؟
هنرمندان با برش ، جاگذاری و چسباندن قطعات به یک الگوی از پیش برنامه ریزی شده ، انجام می دهند.

این هنرمند الگویی ترسیم می کند که اشکال ایجاد شده در تصویر را مشخص می کند و سپس انواع و رنگ های مختلف چوب را انتخاب می کند 

در چوب ، سایه های تیره از درختانی مانند چوب ماهون ، ماساسر آبنوس و گردو به وجود می آید ، در حالی که رنگهای روشن از خاکستر و کمانچه دیده می شوند. همچنین ممکن است این هنرمند چوب های خاصی را برای انواع دانه ها یا الگوهای خاص خود انتخاب کند.

 هنرمند هر قطعه کوچک را از چوب های مختلف برش می دهد و بعد از این الگوی آنها را به جای خود می چسباند. طرح های مارکتینگ به صورت دستی و یک بار انجام می شوند ، بنابراین صبر لازم است. می تواند طول بکشد

هنرمندان ماهر می توانند با تغییر رنگ ها ، بافت ها و دانه های چوب های سخت ، الگوهای زیبایی ایجاد کنند. بعضی اوقات آنها مواد دیگری را نیز در بر می گیرند.

 

 


معرق کاری چیست ؟