معجزه بابونه

بابونه از قدیمی ترین گیاه هایی است که برای سلامتی کاهش درد و التهاب استفاده میشد و امروزه نیز خواص های بسیاری از آن کشف شده است. چای بابونه مشتق شده از گل طلایی و مایل به زرد بابونه می باشد که خواص فوق العاده ای دارد. این گیاه هم به صورت دمنوش و هم به صورت بخور کاربرد دارد.

 

مزایای باورنکردنی دمنوش بابونه

 

-برای تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان سرما خوردگی

 

-مسکن فوق العاده ای است برای سر درد میگرن و دندان درد

 

-درد شکم را تسکین میدهد

 

- مشکلات معده و روده را از بین میبرد

 

- عملکرد کبد را بهبود می بخشد

 

- برای پوست و زیبایی مفید است

 

- درد های عضلانی و قاعدگی را از بین میبرد

 

- برای رفع شوره و خارش سر مفید است

 

- برای مقابله با اضطراب استرس و افسردگی کاربرد دارد

 

دو تا سه لیوان آب را در قابلمه ای بجوشانید و اندازه مشتی کوچک از گیاه بابونه یا دو عدد چای کیسه ای بابونه را در ان بریزید . اجازه دهید نیم ساعت بجوشد بعد شعله ان را خاموش کنید. بعد از حمام و شستشو سر با این محلول هنگامی که سرد شده بود دوباره موهای خود را آبکشی کنید . این محلول بابونه خواص فوق العاده ای برای رفع شوره و خارش سر دارد همچنین برای مقاوم شدن تار مو ها و براق و خوش رنگ شدن موها تاثیر بسزایی دارد.

 

بخور بابونه

از بخور بابونه میتوان برای رفع سینوزیت و سر درد استفاده کرد. همچنین این بخور تاثیر فوق العاده ای بر روی پاکسازی پوست صورت و بستن منافذ باز و همچنین شفاف شدن صورت استفاده کرد. برای بخور دادن مانند قسمت قبل عمل کنید فقط در زمانی که بابونه در حال جوشیدن است شعله ان را کم کنید و با دستمال یا شال روی سر خود بیندازید و صورت خود را روی بخار بابونه قرار دهید و نفس های عمیقی بکشید که هم تسکین دهنده سردرد است و هم به سلامت پوست کمک میکند . و یا میتوانید ان را در دستگاه های بخور ریخته و استفاده کنید.

 

پیشنهاد میکنم مطلب زیر را هم مطالعه کنید 

چجوری از شر جوش و جای جوش خلاص شیم؟

ورزش برای چروک دور لب

 


معجزه بابونه