رژیم های کم کربوهیدرات

رژیم های کم کربوهیدرات تعداد کربوهیدرات هایی را که فرد می خورد ، محدود می کند. به جای کربوهیدرات ، مردم روی خوردن پروتئین ها ، چربی های سالم و سبزیجات تمرکز می کنند.

کربوهیدرات ها یا کربوهیدرات ها یکی از سه نوع اصلی مواد غذایی هستند که بدن باید به درستی کار کند. دو مورد دیگر پروتئین و چربی هستند. کربوهیدرات ها به بدن انرژی می بخشند.

اگر بدن به محض اینکه فرد آنها را بخورد نیازی به استفاده از کربوهیدرات ها نداشته باشد ، آنها را در ماهیچه ها و کبد ذخیره می کند تا بعداً استفاده شود. اما اگر بدن از این کربوهیدراتهای ذخیره شده استفاده نکند ، بدن آنها را به چربی تبدیل می کند

بسیاری از افراد رژیم های کم کربوهیدرات را بر این اساس پیگیری می کنند که اگر بدن کربوهیدرات اضافی دریافت نکند ، چربی اضافی را ذخیره نمی کند.

بنابراین ، ایده این است که بدن مقداری از چربیهای ذخیره شده را به جای کربوهیدرات بسوزاند ، و این باعث از بین رفتن چربی خواهد شد.

تحقیقات انجام شده در سال 2003 در مجله پزشکی نیوانگلند نشان داد افرادی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات را رعایت کرده اند بعد از 6 ماه وزن بیشتری نسبت به افرادی که رژیم کم چربی دارند پس از 12 ماه کاهش یافته اند.

این مطالعه اظهار داشت: "برای تعیین ایمنی طولانی مدت و اثر بخشی رژیم های کم کربوهیدرات ، پروتئین بالا و پرچرب ، مطالعات طولانی تر و بزرگتری مورد نیاز است."

نکات زیر در مورد رژیم غذایی کم کربوهیدرات ممکن است به افراد کمک کند تا به رژیم خود ادامه دهند و ممکن است به شما در کاهش وزن با موفقیت کمک کند

غذاهای کم کربوهیدرات شامل:

گوشتهای بدون چربی ، مانند  سینه مرغ 
ماهی
تخم مرغ
سبزیجات 
گل کلم و کلم بروکلی
آجیل و دانه ها ، از جمله کره گردو
روغن هایی مانند روغن نارگیل ، روغن زیتون و روغن کلزا
برخی از میوه ها ، مانند سیب ، زغال اخته و توت فرنگی
محصولات لبنی شیرین نشده از جمله شیر کامل و ماست ساده

تعداد کربوهیدرات و اندازه غذاهای آنها را بدانید
بیشتر رژیم های کم کربوهیدرات فقط 20 تا 50 گرم (گرم) کربوهیدرات در روز را مجاز می کنند. به همین دلیل ، ضروری است افرادی که رژیم های کم کربوهیدرات دارند ، غذاهایی را انتخاب کنند که تعداد کربوهیدرات آن کمتر باشد اما از نظر ارزش غذایی بالا در هر وعده باشد.

 


رژیم های کم کربوهیدرات