سیستم ایمنی و سن

با افزایش سن ، توانایی پاسخ ایمنی بدن ما کاهش می یابد ، که به نوبه خود به عفونت های بیشتر و سرطان بیشتر کمک می کند. با افزایش امید به زندگی در کشورهای توسعه یافته ، شیوع شرایط وابسته به سن نیز مشاهده می شود.

در حالی که برخی افراد از نظر سلامتی سن می گیرند ، نتیجه گیری از بسیاری از تحقیقات این است که ، در مقایسه با افراد جوان ، افراد مسن به احتمال زیاد به بیماری های عفونی مبتلا می شوند و از آن مهمتر ، احتمال بیشتری دارد که از بین بروند. عفونت های تنفسی ، آنفولانزا ، ویروس COVID-19 و به خصوص ذات الریه پنومونی عامل اصلی مرگ و میر در افراد بالای 65 سال در سراسر جهان است. 

هیچ کس به طور دقیق نمی داند که چرا این اتفاق می افتد ، اما برخی از دانشمندان مشاهده می کنند که این افزایش خطر با کاهش سلول های T ارتباط دارد ، احتمالاً از آتروفی شدن تیموس با افزایش سن و تولید کمتر سلول های T برای مقابله با عفونت. اینکه آیا این کاهش عملکرد تیموس افت سلول های T را توضیح می دهد یا اینکه تغییرات دیگر نقش ایفا می کنند ، کاملاً درک نشده است. 

برخی دیگر میگویند که آیا مغز استخوان در تولید سلول های بنیادی که باعث ایجاد سلول های سیستم ایمنی می شوند ، کارایی کمتری می کند یا خیر؟

به نظر می رسد ارتباط بین تغذیه و ایمنی در افراد مسن وجود دارد. نوعی از سوء تغذیه که به طور شگفت آور حتی در کشورهای ثروتمند شایع است به عنوان "سوء تغذیه ریز مغذی" شناخته می شود. سوء تغذیه ریز مغذی ، که در آن فرد از نظر برخی ویتامین های ضروری و مواد معدنی ردیابی که از رژیم غذایی به دست می آیند یا کمبود می کنند ، کمبود دارد. افراد مسن تمایل به غذای کمتری دارند و غالباً در رژیمهای غذایی تنوع کمتری دارند. یک سوال مهم این است که آیا مکمل های غذایی ممکن است به افراد مسن کمک کند سیستم ایمنی سالم تری حفظ کنند. افراد مسن باید این پزشک را با پزشک خود در میان بگذارند


سیستم ایمنی و سن