موهای توی بینی

موهای بینی بخشی طبیعی از بدن انسان است که به عنوان یک سیستم دفاعی عمل می کند. موهای بینی باقی مانده های مضر را از سیستم بدن خارج می کند و رطوبت موجود در هوای تنفسی را حفظ می کند.

رگ های خونی در بینی و صورت متراکم هستند. در بینی ، آنها از رشد مو حمایت می کنند.

کوتاه کردن مو بینی

اگرچه موهای بینی عملکرد مفیدی دارند ، اما ممکن است تصمیم بگیرید که بخواهید آن را به دلایل شخصی یا فرهنگی از بین ببرید. در زیر روش هایی برای از بین بردن موهای بینی و همچنین خطرات احتمالی وجود دارد

کوتاه کردن موهای بینی امن ترین و در دسترس ترین گزینه برای اکثر افراد است. قیچی ریز که درست برای این کار ساخته شده است اغلب در کیت های نظافت قرار می گیرد. این قیچی ها باید نکی گرد داشته باشند تا مانع از خونریزی شما شود.

اپیلاسیون مو بینی


در بیشتر موارد ، اپیلاسیون یا چیدن موهای بینی توصیه نمی شود. بیرون کشیدن موهای فرد می تواند منجر به موهای زائد و عفونت شود. به خصوص اپیلاسیون می تواند به پوست عمق بینی شما آسیب برساند.

با این حال ، یک محصول موم بینی در بازار وجود دارد که به گونه ای طراحی شده است که فقط موهای داخل لبه بینی را از بین ببرد.

اگر برای از بین بردن موهای بینی در خانه از موم استفاده می کنید ، حتما دستورالعمل ها را دقیقاً بخوانید و دنبال کنید. اگر منطقه پس از اپیلاسیون دچار درد و لطافت شدید ، حوله را با آب گرم مرطوب کنید و آن را روی آن قرار دهید. 

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک درمان دائمی برای موهای ناخواسته در سراسر بدن است. درمان با لیزر برای موهای بینی جنجالی است زیرا می تواند به غشاهای مخاطی داخل حفره بینی آسیب برساند.

کرم

کرم دفع کننده یا رفع مو برای استفاده در حفره بینی توصیه نمی شود. 


آیا از بین بردن موهای بینی ایمن است؟


بسته به روش شما ، کوتاه کردن ، لاغر شدن و از بین بردن موهای بینی می تواند بی خطر باشد ، اما شما نمی خواهید بیش از حد از آن استفاده کنید. از آنجا که موهای بینی عملکرد مهمی در بدن شما دارند ، نباید به شدت تغییر کند.

 

عوارض احتمالی از بین بردن موهای بینی شامل موارد زیر است:

درد
موهای رشد یافته
آسیب به غشاهای مخاطی داخل بینی


موهای توی بینی